...trainingen met effect
Endurance Enduance aandacht met effect

Dominique van Dam, trainer

Delen is het nieuwe vermenigvuldigen

Opleidingen:

  • Cursus Interne Communicatie (Hogeschool Utrecht)
  • Cambridge CPE
  • MA Journalistiek
  • MSc Culturele Antropologie / Multiculturalisme in antropologisch perspectief
  • Verschillende sales- en marketingtrainingen bij Coca-Cola Enterprises College

Werkervaring:

De afgelopen jaren heeft Dominique voor veel verschillende opdrachtgevers en in verschillende disciplines gewerkt. Zij werkt voor onder andere verzekeraars, tekstbureaus en (branche) organisaties in de gastvrijheids- en recreatiesector. Hiervoor werkte Dominique bij Coco-Cola Enterprises, de verkooporganisatie van het frisdrankmerk in Nederland. De combinatie van studies, buitendienstervaring en werken als ondernemer maken haar flexibel, veelzijdig en bovenal een bruggenbouwer.

Persoonlijke visie op opleiden:

Leren is pas leuk als het voor jou wat oplevert." Daarom zijn mijn trainingen altijd een combinatie van theorie - omdat een kader en context helpen - en opdrachten die je helpen naar een eindresultaat. Bij een training of workshop van mij loop je naar buiten met een idee (op papier) en de zin om dit plan uit te voeren.

Ik geef mensen in mijn trainingen het liefst de ruimte om na te denken over zichzelf: communicatie en gebruik van communicatiemiddelen zeggen vaak meer over mensen zelf dan de ontvanger. Dat is een mooi proces, dat ik zelf ook dagelijks inzet in mijn eigen praktijk en ik gun elk ander ook de invloed die je kan hebben als je weet wat je doet op welk moment. Alles wat ik doe in trainingen en workshops, komt rechtstreeks uit de praktijk. Die praktijk verandert ook elke dag, en daarom leer ik ook elke dag bij.